tisdag 30 augusti 2011

Om mig

Hej, jag heter Erik och går första året på St:Eriks gymnasium inriktning "SamMedia." Jag bor i ett radhus i Bromma med min mamma, pappa, syster och min hund Elvis. Där har jag bott hela mitt liv. Tidigare gick jag i Äppelviksskolan. Anledningen att jag valde just den här linjen var att jag alltid varit intresserad av journalistik och media i allmänhet. Jag har länge velat jobba med något med journalistisk inriktning, helst anknytet till musik på något sätt. Musik är också bland mina största intressen. Vart jag än går eller vad jag än gör lyssnar jag på musik. Mest är det hardcore metal men även mycket akustiskt, breakbeat och lugnare elektronisk musik. På min fritid brukar jag också mixa och skapa egen musik. Då använder jag mitt keyboard och min dator för att redigera det jag spelar på keyboardet. Förut spelade jag även i ett band men vi spelar tyvärr inte längre tillsammans. Jag älskar även att gå på konserter, men tyvärr så kommer de band jag lyssnar mest på väldigt sällan till Sverige. På min fritid är jag också med min hund, Elvis. Han är en 1 års gammal Westie, en terrierras. Utöver det så gillar jag att vara med kompisar, kolla på film, speciellt skräckfilmer, redigera film och ljud och ta det lugnt. Förut tränade jag också mycket friidrott men slutade med det för ett par år sen.

Efter att jag slutat skolan så vill jag förmodligen börja jobba direkt. Jag har redan haft lite kontakt med en sida som skriver om musik, film och annan media som jag kanske kan få börja skriva för sedan när jag går ut skolan för att tjäna lite småpengar. I mitt framtida jobb hoppas jag på att få resa runt världen och skriva från många olika platser för att se hur världen ser ut eftersom att jag inte rest mycket i mitt liv. Givetvis vill jag jobba med något som innehåller skrivande, kanske kan jag få skriva lite för den tidning jag praktiserade hos - Runner's World. Min största dröm om vi ska hålla oss inom journalistikspåret vore att starta en egen tidning om mer "hardcore" musik. Det finns många bra sådana tidningar i Amerika men inte en enda i Sverige. Förhoppningsvis får jag äran att starta den första.

2 kommentarer:

  1. Hej
    Fin blogg - bra inlägg!
    När du får tid finns det möjligheter att utveckla din blogg... vi får prata om det på lektionen
    //TW

    SvaraRadera